dagens dilemma!

ja har sjuuukt svårt för avundsjuka å giriga människor!

vid tillfället för händelsen va vi 6 personal på arbetsplattsen
nummer 1&2 hittar en kunds plånbok kvarglömd i kassan -> ger den till mig( nr 3) som försöker luska fram ett tele nummer till ägaren eftersom han e en stammis -> personal 4 kommer in på kontoret å hjälper mig att hitta kunden på eniro -> jag ringer  han svarar,blir glad å tacksam -> personal nr 5 sitter i kassan när han kommer tillbax  för att hämta den hon överlämnar plånboken,kunden e glad å tacksam å ger henne 100kr som tack...nr 6 har inget me plånboken att göra men han va ju på jobbet.....

nu till kruxet nr 1 tycker att de e dåligt att hon inte fick hittelönen för de va ju hon som hittade pluskan!
jag anser att de e astöntigt! (ja gjorde ju i så fall de största jobbet:) ) men hävdar att för enkelhetens skull kan vi ju lägga hundringen i sos-barnbyar bössan så hamnar den ju till nått vettigt..
(nån stanns anser jag att vi bara gjort vårt jobb å igentligen inte ens bör ta emot "hittelön")
nummer 2 vet inte ens om att de blivigt jidder om denna fjantiga grej å jag tror att hon skulle resonera likt mig..
nummer 4 kommer läsa detta inlägget skratta,tycka att de e töntigt och sen ha problem att lista ut vem nr 1 är,
de e nämligen inte likt henne att ens skapa en debatt :)
nr 5 (som e en hundring rikare) e nu lite ledsen å upgiven då nr 1 har vart  taskig mot henne å gjort en konflikt av detta (haha så himla olikt nr 1 !!!)
hon  (altså nr 5)ville inte ens ta  emot hundringen men kunden propsade på att hon skulle göra det...
nr 5 har tagit kontakt med mig eftersom att jag var skiftledare då detta skedde för att be mig om råd..
 vi har nu enats om att hundringen ska till barnbyar!

de som stör mig e att i mina ögon e nr 5 en person som aldrig skulle vara girig!
hon har vart med om mycke sjuka saker i sitt liv,för henne betyder pengar ingenting!
hon har helt andra värderingar i sitt liv!
hennes dotter blev kidnappad och förd ut ur landet när hon va typ 5 år å min kollega fick spendera många år åt att leta efter å sen ta sin dotter hem igen,efter denna upplevelse har hon HELT ANDRA värderingar i sitt liv (jag vet att hon har det skit jobbigt ekonomiskt å skulle med största sannorlikhet behöva denna hundring,men hon har en stolthet å vägrar att ta den

så hur gör man??
hur kan folk överhuvudtagen starta denna absurda konflikt över en hundring?

Kommentarer
Postat av: Tina

Nu är jag också nyfiken på vem det är som startar debatt, förresten så la jag en femhundring som jag fick i bössan en gång, så du kan ju hälsa henne att det är så vi gör=))

2010-04-13 @ 18:30:21
URL: http://jagvillbaraattduskaveta.blogspot.com
Postat av: Tess

Haha, ja jag har hört att du gjorde det..har även hört om din besvikelse när du fick veta att det är inte alls så vi behöver göra utan du kunde fått den själv, hehe ;P

2010-04-13 @ 19:05:53
Postat av: Emma

nu vill jag också veta :)?

2010-04-14 @ 13:48:28
URL: http://MissPerfect.devote.se
Postat av: Tina

Jo, faktiskt var hon min första tanke, Andelina har berättat vilken attityd hon kan ha. Nu pustade jag ut, var rädd att det skulle vara nån annan.

2010-04-14 @ 20:21:21
URL: http://jagvillbaraattduskaveta.blogspot.com
Postat av: Tomassabrina

I have surfed to your site accidentally and can not break away from it. It is really great!

2011-01-27 @ 10:32:12
URL: http://tomassabrina.blogstie.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0