ja å thess har mer storry än va vi visste :)

i barcelona fick jag en ovanlig guidtur, eller snarare där vi bodde vilket e typ en förort till barca, i denna lilla stad eller förort eller va ja nu ska kalla det för ?? har thess sina rötter vi bodde i en lägenhet som funnits i familjen i hundratals år typ?? thessans morföräldrar e uppvuxna där eller i  alla fall thess mormor:)

de hela började igentligen me att vi diskuterade hurvida vi skulle ta oss till barcelona eller inte, ja ansåg att mig kvittar det ja skiter i gamla statyer å fontäner, ligger hellre på stranden i solen :) å för mig e de viktigare me min bästa vänns bakrundsstorry:)

thess mamma maria är en fantastisk kvinna å hon delade gladeligen med sig av sin (tuffa) storry, krig,politiska problem,flykt,överlevnad..... tids nog hamnade familjen i sverige, tullinge... dom levde i ett litet samhälle där de bodde många andra "ny svenskar" å många av dom var unga män, vilket "mormor" tyckte va fantastiskt då hon kunde göra riktiga storkok  å få känna sig som en rikti"bullmamma" :)  uppenbarligen va de väldigt uppskattat å troligtvis höll hon många av dom unga männen vid liv :)
detta kan ju tyckas vara en spännande historia, men de som e spännande å tokit e att en av dessa män va min far  visst visste jag att min pappa å thess mamma hade umgåtts men inte fasen visste jag dessa delar :)
ja tycker i alla fall att de e coolt att jag å thess hittade varandra då vi delar en bakrund :) ja har dessutom i alla år kallat hennes släkt för "min spanska släkt" hahah å de känns ju så...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0