trägen vinner, å ja förlorar ALDRIG!!!

jag e sjukt envis...OCH hatar att förlora... de e ett släktdrag:)
idag vart jag bjuden på restaurang av min bror å hanns tjej (lyxigt)
vi började av nån anledning diskutera vad lomo är för något...
min bror hade för sig att de va kalvkött å jag hävdade att ja trodde det var lufttorkad fläskfile`...
vi enades inte...

några timmar efter ja kommit hem dimper det in ett sms  som säger..
 från min bror "lomo är kotlett"
ja svarar " det kan altså vara kotlett av vad som hellst?"
bror skickar tillbax "jo"
"bra lösning två gottardisar hade rätt" skickar jag å tänker även delad vinnst e ju vinnst :)
... men ger han upp?? NÄÄÄÄE  utan skickar..
"du hade mest fel: lufttorkad fläskfile`... :)"
då tänds min inre tävlingsjävul!!!
ja skickar tillbax att han minsann ska få bevis å att han e en tönt:)
å ger mig sen ut i googlevärlden....å hittar detta...

LOMO (LUFTTORKAD FLÄSKFILE)
Produkter i bit:
Lufttorkad fläskfile (1,7kg).
Skivade produkter:
Skivad Lomo i förpackningar om 100gr eller 300gr.

Beskrivning: Lomo, lufttorkad fläskfilé, är mångas favorit bland de spanska delikatesserna. Den uppskattas speciellt för dess låga fetthalt och ändå kompletta smak. De allra bästa... bitarna torkas och lagras med vitlök, paprika, socker och andra kryddor för att ta fram dess unika smak. Lomon serveras i lövtunna skivor med några droppar extra virgin olivolja. Perfekt som tapas tillsammans med en bit Manchego-ost.

http://www.delicasa.es/swe/index.php?dir=spanish

sluta mucka nu kära bror !!! ;)


som jag självklart lägger upp på hanns vägg på fejjan :)
emma vinner alltid! eller har i alla fall ALDRIG fel :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0