mat mat mat lagarda

de har vart en bra dag idag fast ja e riktigt trött, ja va ju lixom uppe å väckte tuppen i morse å då hade ja dessutom knaps sovigt innan ...

matlagningskurs på aptit stod de på mitt schema idag... de va kul å lärorikt fast ja hade nog kanske fått lite för höga förväntningar av de mina kollegor berättat :)

hela tanken me denna kurs i matlagning är att jag nu ska kunna tipsa mina kunder på jobbet om va dom ska laga för middag emma skall bli en receptsprutarmaskin lixom :)
vi blev indelade i 4 olika kökslag å tillsammans hade vi två duktiga kockar som gick runt å hjälpte oss
hahah gissa om vi / jag/ cornelia behövde mycke hjälp :)... ja fick göra marrinerad grllad sparris,de blev mycket smarrigt, sen gjorde jag egen marrinad till kyckling,den luktade MYCKET äckligt men de va gott... sen fick jag tillaga shocklad moss mmm de va sjukt smarrigt! ...å mycket simpelt

emma delar med sig..

100g shocklad som du blandar me 1 1/2 dl  grädde å sen smälter i en kastrull under omrörning (eller shokladen ska ju smälta men tillsammans me grädden)
sen häller du i 1 1/2 dl grädde till, blanda å ställ de sedan i kylskåpet..
när det har blitt kallt så vispar du det fluffigt med en elvisp å sen ere bara att njuta:)

maten tyckte jag va ganska tråkig å osmakande  överlag men de va ändå roligt att va med... mina 2 kökskompisar gjorde ju 3 st egna maträtter å sen lunchade vi en stor buffe lixom...

de ja reagerade på va att dom flästa som va där va jävligt dryga,ohjälpsamma å faktiskt ganska elaka...
ja förstår inte problemet att svara på en fråga typ vet du vart de finns dl mått?? vet man inte så kan man ju svara de vet ja tyvärr inte, eller jo där i lådan.. detta sällskapet ignorerade sina medmänniskor....
en lirare pruttade typ hela tiden(ganska opassande i köksmiljö me främlingar)

typ 8 av 13 st hade ju vart där tidigare å viste ju hur allt funkade å då tycker ja man kan hjälpa dom som e där första gången!!!
äh skit samma de va en bra dag ändå :)
dessutom va jag ju sen ledig på kvällen så ja kunde hänga nere på ungdomsgruppen DE VA SKITKUL!!!

Kommentarer
Postat av: Yasmin

Tack så hemskt mycket för din kommentar. Den värmde otroligt mycket! (:

Ja, men jag är verkligen en person som följer sina drömmar. Jag vill verkligen förbättra vår samhälle. Minska på fattigdomen, arbeta kring frågorna inom brottslighet (juridik), även miljöfrågor etc. Jag vill verkligen det. Ska kämpa för att få uppfylla mina drömmar och det är viktigt att få stöd och det fick jag precis av dig. Tusen tack! (:

2009-11-04 @ 23:45:15
URL: http://yasseh.blogg.se/
Postat av: Yasmin

Tack yttligare en gång! Tack för att du tror på mig (trots att du inte ens känner mig)

Jag lovar, blir jag politiker, ska jag visa vad jag går för och inte svika svenska folket!

Godnatt (:

2009-11-05 @ 00:07:57
URL: http://yasseh.blogg.se/
Postat av: Tess

Sorrt, men de va den roligaste stavnings variant jag sett på choklad :P

2009-11-05 @ 18:49:44
Postat av: Tess

Sorry, men de va den roligaste stavnings variant jag sett på choklad :P

2009-11-05 @ 18:50:02
Postat av: emma

men förlåt då tess fast ja e ju medveten om att ja suger på stavning:)

btw suger ju din stavning oxå de ser jag när ja läser din kommentar ;)

2009-11-05 @ 22:04:03
URL: http://emzingen.blogg.se/
Postat av: alicia

låter oproffsigt! jo man kan bara få det en gång, men vi gjorde det i skolan...och då var man i princip tvungen, skadar ju inte liksom :P

2009-11-05 @ 22:49:21
URL: http://fashionmeup.se/alicia
Postat av: Yasmin

Ja eller hur!? Det behövs sådana människor som dig och mig i världen. Tycker att egoismen har tagit över - alldeles för mycket.

Tänk om alla bara kunde vara där för en och bli glad för någons skull. Det finns tyvärr inte i vårt samhälle idag. Det är riktigt synd det...

2009-11-05 @ 22:52:09
URL: http://yasseh.blogg.se/
Postat av: tess

Du vill ju att folk ska kommentera, så gnäll inte nu ;)

När du startade bloggen sa du att det var ngt för stavnings nazister, och det är jag,haha :P

2009-11-05 @ 23:05:06
Postat av: emma

haha du e söt du tess!

å du e nog troligtvis inte ensam om att garva å bli lite irriterad över över dålig stavning å brist på punkt,komma,stor bokstav å struktur, för att inte tala om meningsbyggnad å inkastande av komman där JAG känner för att de ska va ett komma :)

2009-11-05 @ 23:30:13
URL: http://emzingen.blogg.se/
Postat av: Tess

:-* puss (inte herpes) haha!

2009-11-06 @ 10:40:54
Postat av: emma

**** (herpes) till tess ;)

2009-11-06 @ 10:53:00
URL: http://emzingen.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Hahaha, skrattar bara när jag tänker på den där dagen! :D

2009-11-08 @ 16:43:26
URL: http://corriss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0