okej ja e skruvad!

ja gillar internet, men tro mig jag va sen med att börja andvända det :)
ja gillar facebook å, japp ja va sen me att börja andvända det oxå...
för att inte tala om hur sen ja va me att börja blogga hahah
ja tror dock att jag e på väg att komma ikapp me resten av världen nu:)...

ja tycker att de e lite läskit att många nu mera me hjälp av internet (?) blir helt o-sociala, folk gömmer sig bakom sina skärmar, falska facebook namn, annonyma bloggkommentarer.
många sitter på nätdejtingsighter å lossas vara nån dom inte är bakom ett kort som inte alls rimmar me verkligheten...
fler å fler sköter dessutom stora delar av sitt liv via nätet!

de händer ofta att jag själv får ett medelande på fejjan ganska sent på kvällen, som säger
"emma vet du nån som kan plocka mitt pass imorn?" eller " du fan ja känner mig asrisig ja lär nog va sjuk imorn"
varpå jag langar vidare frågan till den kollegan som råkar vara online, de funkar faktiskt nästan alltid :)

jag har återupptagit kontakten me många gamla vänner,släktingar,klasskompisar å annat löst folk,via fejjan å de känns skitkul!!
fejjan hjälper mig även att fortsätta hålla kontakten me dom :)
ja ser om folk blir ihop,går skillda vägar,får kids,har flunsan,fyller år!e ledsna,glada, eller sjuka i huvudet....
gissa om jag gillar dessa fördelar?! emma känd för att veta allt om alla :)

sen kan jag oxå tycka att de e helt sjukt att folk berättar dagens/livets status för alla sina -mer eller mindre- vänner!
 allt ifrån inte så farliga bekännelser "sjuk" "ja älskar nn" till inte så smakfulla grejer " ja hatar nn" " ja låg me nn igår han har liten k*k å e kass i bingen"  hahahah
 fast de jobbigaste e nog dom som brinner för nått man själv tycker e pisstråkigt... typ " glöm inte att demonstrera mot bla bla bla imorn" ( nya påminnelser varje dag)
 eller "idag idag har min plutt atit bla bla å bajsat 3 ggr,å nu kröp hon ett kryp å imorn ska hon ta en spruta,å igår hade hon gått upp ett gram bla bla bla" skit gulligt ja gillar oxå barn men va fan!

ja har funtat på ibland om man ska göra en kul grej av att skriva väldigt utlämnande statusar under ett par dagar å dessutom uppdatera sjukt ofta( något ja finner störande när polare gör:)
tänk er själva ...

"gick nyss upp"
"sitter å kissar"
"mmm äggmacka e mumsigt"
"bajsar (sjukt lös i magen)"
"på väg till bussen"
"på bussen"
"väntar på pendeln"
"åker tåg mot jobbet"
"huddinge"
"stuvsta"
"älvsjö"
"södra station (sorry missade årstaberg, så dålig motagning på luren)"
bla bla bla .. ja orkar inte mer å ja tror ni har fattat va ja menar :)

nätet e bra...fast lite läskit......å ganska jobbigt... men härligt :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Tack :D du också värd det bästa emma :)

allt bra med dig då?



Du skulle inte kunna kolla på jobbet om det ligger en svart sjal där :S

kram

2009-11-06 @ 10:38:20
URL: http://emmsanatpea.blogg.se/
Postat av: Helena

Det skulle vara grymt! ;)

2009-11-06 @ 23:02:11
URL: http://eskaton.blogg.se/
Postat av: Hanna

Facebook använder inte jag. Trots att jag fått inbjudningar från mina vänner. Men jag känner att det räcker med att jag bloggar. :-)

2009-11-07 @ 08:57:01
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Yasmin

"Statsminister i ett varmt land! haha! Du är rolig, du. (:

Jo varför inte? Jag kan vara statsministern och du med! Vi bryter trenden med en statsminister och kör på två istället. Sounds like a good idea!

2009-11-08 @ 00:55:44
URL: http://yasseh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0