japp nu går ja å sover en stund...

kollade på en fantastisk film under kvällen, den har fasen allt!
kärlek,drama,humor,gråtfaktor....
"4 bröllop å 1 begravning"
ja gillar framför allt 3 scener i filmen för dom skrattar jag alltid till
scen 1) första bröllopet då charles har glömt ringarna å fixar de me hjälp av vännerna ... brudparet får lova varandra evig kärlek me en jätteful hjärtering å en döskallering hahah humor!!

scen 2)"mr bean" kör sitt första bröllop som präst å e skit nervös å snurrar ihop allt som går att snurra ihop:)

scen 3) den förälskade tjejen "pratar" me charles döva bror hahah där kan man snacka om stavfel säger jag till er som klagar på mig,va glad att jag inte kör me teckenspråk :)

den sköna gammelgubben dör å ska begravas då läses denna dikt som jag tycker e fantastiskt vacker...


Stop all the clocks, cut off the telephone,
Prevent the dog from barking with a juicy bone,
Silence the pianos and with muffled drum
Bring out the coffin, let the mourners come.

Let aeroplanes circle moaning overhead
Scribbling on the sky the message He Is Dead,
Put crêpe bows round the white necks of the public
    doves,
Let the traffic policemen wear black cotton gloves.

He was my North, my South, my East and West,
My working week and my Sunday rest,
My noon, my midnight, my talk, my song;
I thought that love would last for ever: I was wrong.

The stars are not wanted now: put out every one;
Pack up the moon and dismantle the sun;
Pour away the ocean and sweep up the wood.
For nothing now can ever come to any good.
    w h auden...

för er som lixom mig e pruttdålig  på engelska så har jag med google`s fantastiska översättnings verktyg översatt texten till svenska.... GREJT!!

Stop all the clocks, stänga av telefon,
Hindra hunden från skäller med ett saftigt ben,
Tysta pianon och med dova trumman
Ta ut kistan, låt de sörjande komma.

Låt flygplan cirkel stönande overhead
KLOTTER på himlen budskapet han är död,
Put crêpe bows runt den vita halsar allmänheten
    
duvor
Låt trafiken poliser bära svarta bomullsvantar.

Han var mitt nord, mitt syd, min öst och väst,
Min arbetsvecka och min söndagsvila,
My noon, my midnight, my talk, my song;
Jag trodde att kärleken skulle hålla för evigt: Jag hade fel.

Stjärnorna inte ville nu: släcka var och en;
Pack up the moon och avveckla solen;
Häll bort havet och sopa upp virket.
För ingenting nu någonsin kan komma till någon nytta

:):):):)


Kommentarer
Postat av: Jenny

Ja,jag tycker absolut att vi ska höras ikväll för det var några dagar sen nu ! Ring ikväll när du har blivit människa igen =) Pöss !

2009-11-22 @ 07:42:36
URL: http://fitforababy.blogg.se/
Postat av: Helena

så himla fin dikt :)

2009-11-23 @ 16:45:32
URL: http://eskaton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0