emma drar vänskap ett steg längre:)

de fantastiska med att ha mycke vänner å bekanta e att man alltid kan hjälpa sina vänner å bekanta genom att ta hjälp av sina vänner å bekanta :)
japp tvär enkelt eller hur:)
 ....haha ja har aldrig sagt att de e lätt å vara vän me mig,jävlar vilka krav ja har:)

ja har faktiskt ett par färska exempel...

en av mina kunder, en fantastiskt söt å charmig grabb i typ 16 års åldern,han brukar ofta komma in å prata lite med mig,han e inte riktigt som alla andra (nån bokstavskombination som ja inte känner till) men han är skitrolig att ha å göra med!! han har även en mamma som e helt fantastiskt mysig!som kämpar varje dag för sin sons rättigheter
i torstags fick jag i allafall nys om att han älskar E.M.D. å direkt tänkte jag att de vore fantastiskt att få göra honom lycklig:) den här killen har de ganska tufft pga hanns handikap å hanns liv e ju inte som "vanliga " människors liv, varken bättre eller sämre utan annorlunda lixom:)
under kvällen funderade jag lite och kom fram till att de enda som fanns mellan hanns lycka å nuläget ... va hur vidare jag kunde tänka mig att sänka mig lite å be en gammal klasskompis om hjälp...
för mig va detta ett mycket enkelt beslut, man kan ju inte få mer än ett nej lixom...
ja tog kontakt me min vän nina fia fejan å frågade rakt ut, sa precis som det va, å vet ni va hon säger? denna fantastiska människa:)
jo hon ba "ja visst självklart! inga problem,ja älskar att göra mina älsklingar(emd`s) fans glada":)
nu e en signerad cd på väg :) adam kommer bli så lycklig så han kissar i brallan typ:)
nina e fantastisk även om de e hennes jobb de hon gör så hoppas jag att hon förstår vad hon gör för denna unga grabb,å dessutom va hon gör för mig som får vara med om att lämna över denna skivan(kan knapt vänta:)
DESSUTOM ska vi kolla på om adam kan få träffa sina idoler framöver, fatta va de kommer betyda för honom!!!!!


ett annat exempel är en fantastisk kollega som jag har hänvisat till en av mina fantastiska vänner
ja tror att dom kommer kunna göra undervärk för varandra!!
ja tänker inte skriva va de handlar om för jag hänger inte ut folk jag tycker om å respekterar:)
men vi kan ju säga så här att kollegan behöver de vännen jobbar med:)
kollegan får de hon behöver(?) och min vän får jobb hahah

så här håller ja ofta på klart man måste se va man har för tillgångar i sin bekantskapskrets,
en vacker dag kanske jag behöver hjälp med något som ingen av mina vänner kan,då kanske den kunskapen finns hos en vän till en vän....
mitt motto e att ALLTID hjälpa till om man kan eller känner nån som kan:)

för många år sedan va jag nog ett ganska stort stöd till en av mina vänner,hon sa väldigt ofta till mig
"fan emma de känns som att ja aldrig kommer kunna ge tillbaka till dig"
mitt svar va alltid detsamma
"ja kan hjälpa dig nu! ja får min hjälp från annat håll å i framtiden kommer du troligtvis hjälpa nån annan! ja tror inte på direkt tillbakakaka:)"
den vännen har hjälpt mig många gånger genom åren! hon e en fantastiskt kär vän,å de e oxå hon som nu förhoppningsvis kommer kunna hjälpa min kollega:) cirkeln e sluten
sara vi e kvitt nu ;)

Kommentarer
Postat av: Sara

Du räddade mig när jag var som längst ned. Ingen kunde se, men DU SÅG!

Vad fint du skriver. Tack!

Cirkeln kommer aldrig att slutas min vän! Det finns alltid en liten öppning.. Puss och kram underbara Du

2009-11-18 @ 18:27:15
URL: http://regnbagenlivet.blogg.se/
Postat av: Helena

Vilket fint inlägg, går rakt till hjärtat! Det här är ett starkt bevis på att människor faktiskt är goda och omtänksamma :)

2009-11-18 @ 22:12:39
URL: http://eskaton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0