abort? ja eller nej eller nja eller kanske:)

fasen fasen fasen! försov mig i morse å missade något jag hade sett fram emot me spänning:)
ett studiebesök i södermalmskyrkan... ja har hört att de e ganska knasigt där men ja va ändå berädd att gå dit me öppet sinne å kanske lära mig nått nytt:) men men ja skyller på vinintaget igår! ja har sovigt som en bebis inatt å vaknade 1300 :)

kollar nu på en dokumentär om pingstvänner i bulgarien (?kanske)
programmet handlar om familjer me många barn... dom har precis intervjuvat en familj med 18barn
de e ju heltokigt -i mina ögon- de e inte så att jag på något sett dömmer detta men jag skulle ALDRIG palla 18 barn:) nog för att ja gillar barn,absolut men 18 stycken?!galet :)
i de stora hela verkar det vara så att familjens religösa värderingar säger att de e okej att ligga fast inte att andv skydd å varje liv e en gåva från Gud som du inte får ta bort.. japp de e ju lätt att summera, inte konstigt att de blir många barn då:)

ja har aldrig förstått debatten omkring abort...
ja kan förstå dom som anser att de e ett liv och att "vi" inte har rätt att ta bort det...
men jag anser oxå att man inte bör finnas nån regel eller lag för detta enligt mig måste de va upp till var å en å från fall till fall...
tex vid en våldtäckt, vem kan i de läget tvinga kvinnan att föda ett barn som kanske alltid kommer få henne att tänka tillbax på den hämska händelsen??
eller om de inte alls e planerat tex en ensamstående tjej utan jobb,trygghet,hjälp från omgivningen å så vidare blir gravid är det rätt att föda ett barn till dessa förutsättningar? ja självklart om tjejen vill,me vilja kommer man långt men jag anser inte att man kan tvinga någon till detta...
ja menar inte heller att man bör andv abort som ett preventivmedel!!
om man nu ska vara så "vuxen" å "mogen" att man ska ligga då ska man oxå vara medveten om att man kan bli gravid,å ja de e ju en annan människas liv du leker med!...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0