ja jobbar på ica eller de står så på skylten utanför i allafall!


tänk om folk som klev in genom dörrarna kunde bete sig som folk!( flera st kan det)
1) ja bor inte där, ja jobbar där ..vilket innebär att ibland e jag där å har inte börjat,eller slutat eller ibland har jag t.o.m hör å häpna rast!!! ja e inte kundens jävla egendom 24/7
2) behandla folk me respekt å trevlighet så får du det tillbax... hur sugen e man på å hjälpa nån som e tjurig otrevlig å dryg?? pissa mig i ansiktet då ja pissar tillbax...
3) ja jobbar på EN icabutik inte alla å absolut inte på ica centralt...de vill säga ja kan inte nummret till ica i solna ja kan inte deras extrapriser,vet inte heller om dom har cola när vår e slut...
de e inte jag som höjer å sänker priser å de e inte jag som bestämmer extrapriser,de e inte mitt fel om ica har extrapris på kyckling,å nån glasade ner den så den inte går att få tag på, så sluta gnäll på mig de kommer inte hjälpa dig,kycklingen går ju ändå inte att få tag på! tro mig ja tycker oxå att det e dåligt
4) ta me dig hjärnan in i butiken tack!...ibland kan vi råka ställa saker fel,eller så har nån kund flyttat på en grej .. tänk logiskt när du handlar,troligtvis kostar inte micron 9.90! läs på etiketten för guds skull... hur svårt kan de va?!
5)om butiken stänger kl 20.00 så betyder det att vi stänger 20.00 ... självklart så får man ju handla klart om man kommit in innan 20 ,men vi släpper inte in några nya kunder de e lixom de som e grejen... ja e inte dum i huvudet,otrevlig.bich eller elak! DU e sen...ja kanske e dum i huvudet,otrevlig,bich å elak men inte för att ja stänger kl 20 utan för att ja e född sån,vilken är din anledning???
6) ja e inte efterbliven...när ja frågar min kollega efter nummret på en frukt eller grönsak... ja e inte intresserad av priset på den så tack för hjälpen men de hjälper inte!  å ja vet att det är en gurka så de behöver ja inte heller bli informerad om.... ja behöver ett plu att slå den på bara ,kan du de nummret så tar ja gladerligen imot din hjälp :)
7) behöver du ett ligg innan du ska handla för att vara trevlig så snälla se till att bli legad för andras trevnad eller kolla va du har i frysen förhoppningsvis slipper du gå ut å möta andra människor :)
8) ibland e inte turen på din sida... pantmaskinen kan va trasig,äppelmoset slut,köerna kan va långa för alla handlar samtidigt,din fil åker i golvet,påsen e trasig,du fick betala för två påsar i stället för en(du har säkert fått en påse gratis nån gång ja e helt övertygad!) TA DE LUGNT DE E INTE HELA VÄRLDEN!!! va lugn vi löser problemet tillsammans.ibland kanske de inte går att lösa ( ja e skitdålig på att trolla fram äppelmos) men de e inte hela världen....
fasen folk svälter å dör i krig å hiv lixom... ja fattar att de e jobbigt å släpa hem panten igen men du kommer troligtvis inte dö av det!!!

Kommentarer
Postat av: carla

Hahaha...vad roligt du skriver, klockrent!

Jag har jobbat på Ikea i en hel massa år och jag känner igen mycket av det du skriver...

Ha en bra dag!

2009-05-19 @ 07:52:08
Postat av: emma

tack så mycket! kul att man kan roa någon iallafall:) kul att du tittade in här! ja antar att de e carla god vän från förr:) hoppas att allt e bra me dig å familjen!

2009-05-19 @ 14:24:44
URL: http://emzingen.blogg.se/
Postat av: Systrarna Positiva

Hoppas du haft en bra dag emma :)



//Emma

2009-05-19 @ 18:24:42
URL: http://systrarnapositiva.blogg.se/
Postat av: Helena

Ica-kundernas åtta budord!

Haha, lite irriterad över omständigheterna just nu? ;)

2009-05-19 @ 19:48:58
URL: http://eskaton.blogg.se/
Postat av: Sarah

Kul att du hade blogg! Angående dessa punkter så förstår jag verkligen, jobbar ju själv på Donken å man blir lika störd varje gång någon beställer en cheeseburgare utan ost - helt seriöst också.... Suck... :D Hoppas allt är bra me dig!

2009-05-22 @ 23:28:41
URL: http://dorow.blogg.se/
Postat av: carla

hej igen...ja det är jag, från förr ;) Kikar in ibland, det är rätt bra med både blogg och facebook. Då kan man ha koll på hur folk mår och har det...

Allt är iallfall bara bra med mig, Risto och barnen. Hoppas allt är bra med dig med.

Ha en fin dag!

Kram

2009-05-29 @ 12:52:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0