lurad

fick av en ren slump syn på nått på jobbet idag... min chef satt å la in min lön i löneprogrammet å där ser jag svart på vitt att de varje dag dras av 15 min rast, ja tar ju typ ALDRIG rast.... tydligen ska de inte va så men nån ting e fel i inställningarna just i min fil?! asså ja e ju inte direkt snål av mig men seriöst de e ju typ 50 spänn om dan säg typ i snitt 4 dar i veckan, för ibland tar jag ju min kvart som jag e berättigad ... nåväl 50 kr x 4 x 52  10400 per år! rast lös har jag vart under mina typ 3 år som skiftledare så alltså 10400x3=  31200 kronor... ja de e ju pengar man ALDRIG kommer se om jag känner min chef rätt.... ja kommer aldrig mer ha dåligt samvete när jag röker på jobbet å e instämplad, eller när jag INTE stämplar mina raster i fortsättningen!!!!

Kommentarer
Postat av: Helena

Vilken bitch! :(

2009-03-05 @ 22:53:40
URL: http://eskaton.blogg.se/
Postat av: Maria

fan vad dåligt..

Hoppas du får en bra helg.

Kram Maria

2009-03-05 @ 23:56:15
URL: http://www.msundqvist.se
Postat av: g

haha ja de suger faktiskt men vi får väl se hur de löser sig, ska ta ett snack me henne imorn, de verkar ju va nån galen inställning som hon inte råderriktigt över:)



trevlig helg själv

kram

2009-03-06 @ 00:09:53
Postat av: Jenny Persson

Tjena Emma !! fan, har du blogg ?!? Jäklans vad kul, då ska jag lägga in som rutin varje dag att gå in och läsa! =) Hoppas allt är bra med dej,vi hörs ! Kram // Jenny

2009-03-06 @ 06:39:35
URL: http://lillkapsblogg.blogg.se/
Postat av: erik

alltså det här med rast är ju lagstadgat. du ska ha det. och får du inte det så ska det vara för att din chef tvingar dig och så ska du ha kvalificerad övertid (okej jag vet inte om det funkar exakt så, men rast SKA du ha. för din och andras skull)

2009-03-09 @ 00:40:48
URL: http://barabokstaver.blogg.se/
Postat av: erik

fegt att vilja godkänna inlägg ;) Buuuuuuu

2009-03-09 @ 00:41:20
URL: http://barabokstaver.blogg.se/
Postat av: g

erik problemet e ju att jag tycker att de e töntigt att ta rast när ja jobbar 5-6 timmar å då skiter jag i det,fast det dras ändå 15 minuter rast varje dag å ingen vet varför för nått e tokit:/ dessutom e den oftast redan dragen när jag stämplar in ... dvs attt jag har rastat när jag inte vart där...



2009-03-09 @ 13:22:10
Postat av: erik

om du väljer att inte ta rast så får du ju skylla dis själv... mången fackkamper har stridits för att du ska ha rätt till denna rast :) . (och om du vill ändra så du inte behöver godkänna meddelanden så kan du ändra det under inställningarna. det är typ högst upp till höger i den menyrad som ligger högst upp på översikten (tror jag, jag har det inte framför mig i skrivandets stund, men min känsla säger att så är fallet :) ) hoppas allt är väl! och förblir så. ses imorgon (?)

2009-03-09 @ 23:28:19
URL: http://barabokstaver.blogg.se/
Postat av: g

men älskade erik nu e du ju lite muppig... de e ju inte brist av rast ja e irriterad över utan att ja blir blåst på 15 minuter alltså typ 50 spänn om dan ja e fan inte gjord av pengar!



självklart ses vi i morn:) puss på dig!

2009-03-10 @ 01:10:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0