en främling kan vara en vän du ännu inte lärt känna...

en vän till mig har bloggat om den föörskräckliga händelsen som inträffade för 5 år sen..tsunamin som sköljde in över paradiset och tog helt sjukt många liv :( dom flesta man känner,kände nån som försvan känns det som..

ja minns dom dagarna, ja minns att vi hade firat italienska julen ute i ulriksdal som vanligt å på vägen hem satt vi å diskuterade filmen som kommit ut precis(kommer inte ihåg namnet på den men den handlade om jordens "undergång" )dagen efter var den stora nyheten ute,ja minns att de började ganska smått men under dagen insåg man hur stor och omfattande det var å hur många som va döda å försvunna,heelt sjukt!!

ja jobbar varannan helg och på söndagarna får vi varor,å han som kör ut dom är verkligen speciell!
många av mina kollegor tycker att han e knäpp,jag tycker han e helt fantastisk! :)
folk dömmer honom för att han e annorlunda,jag förstår honom,enbart för att jag vill förstå andra människor..vi hade bara setts ett par gånger när han berättade stora delar av sittg liv för mig...
lixom mig är han en mycket öppen människa!
idag har jag förståelse för att han e som han är sammtidigt som jag har svårt att förstå att han ens orkar kliva upp på morgonen!!
han e alltid glad å de smittar:) han e alltid vänlig å kramig,han e ärlig å han e sig själv!
han sjunger alltid konstiga visor å om man ber honom så hittar han på visor åt en... visan om sverre e barnförbjuden ! :)
ja vet inte vad han heter igentligen alla inklusive jag kallar honom thailand :)
stora delar av sitt vuxna liv har han levt halvtid i sverige å halvtid i thailand, han har haft mycke skit i sitt liv,för 15 år sen tog han sig i kragen..blev nykter alkoholist,slutade me spel å droger,och tog tag i sitt liv...
i början av 2000talet träffade han sin drömkvinna å blev störtförälskad, "thailand" å hanns thailändska  drömkvinna gifter sig å efter ett tag blir hon gravid ...en vacker morgon är thailand ute tidigt på morgonen på ett dykjobb,å när han återvänder är inget som förrut, hanns liv är borta ... länge efter tsunamins framfart var han kvar å hjälpte till i arbetet med att hitta kroppar,å återuppbygga byar...hanns höggravida fru hittades ..död...
som sagt den morgonen förlorade han Allt! HUR I HELA FRIDEN LEVER MAN VIDARE EFTER NÅTT SÅNT?!

han har berättat hur nära han var under den tiden att gå tillbaka till flaskan,han va t.o.m å köpte sig en flaska,öppnade den,luktade ...å kastade den...där å då bestämde han sig för att överleva,han valde livet!

även efter vad som hänt kunde han inte sluta att vara förälskad i thailand,och han hittade även en ny livskamrat i sitt paradis,idag har dom två vackra barn ihop, å varannan söndag får han mig att le,han får mig även att bli arg över att vissa dömmer honom utan att ha en susning om hur tung hanns ryggsäck är,han e lite tokig å han sjunger å gör som han vill..men e de så jävla konstigt då? han har ju besegrat döden,om å om igen,han har förlorat å han har vunnigt!
innan du dömmer folk,pröva att ta dig lite tid för att förstå varför människan är som den är, va inte så förbannat fördomsfull å inskränkt..

Kommentarer
Postat av: Helena

wow.. vilken stark text.. väldigt fint ändå. Man ska inte ge upp när man kan få ut mer av livet. :)

2009-12-31 @ 11:30:06
URL: http://eskaton.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilken man!

Det är inte många som skulle klara att överleva värdigt efter en sådan händelse. All fortsatt lycka till honom! =)



Ett riktigt gott nytt år önskar jag dig, Emma.



Kram

2009-12-31 @ 16:15:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0