förlåt men ja måste få dela me mig av hela konversationen :)

nils... Min pappa råkade ut för en jobbig grej i söndags strax efter kl 1800. Hammargatan Bragegatan Valsta nära kyrkan:
 Två småkillar kom på cykel. En cyklade rätt in i min pappas SAAB 9-5 mörkblåmetallic och smet.
Signalement :utländsk härkomst, cyklarna ...var troligen mountinbikes. Den ena killen har (förhoppningsvis)
lite blåmärken eller motsvarande. Tacksam för tips! Belöning utlovas! (för relevant tips)

Emma..  : haha vilket snevridet tänk du har! skulle du bli stadsminister skulle ja fan fly landet!!
hoppas att BARNEN inte skadade sig!
ta du belöningen å hjälp pappa att fixa bilen,
kan ju inte blitt så stora skador av ett litet utländskt barn på cykel.....
 

nils.. beLöningen finansieras om vi slipper betala självrisken på reparationen och den högre premien genom att den
skyldige får stå för det. Däför blir det väldigt svårt för mig att "ta belöningen och hjälpa min pappa".
10-12 åriga ligistgrabbar och smitning, tycker inte det är så gulligt. Man lär vara vara nog så illslug för
 ett sånt ligistdåd och sen smitning på det. Du kan få tycka att de är gulliga "barn" om du vill. Hoppas du
tycker det är helt OK att nån kör på din bil (som ska vara en ganska ny bil som du är rädd om) och sen smiter
 eftersom du tycker synd om grabben... Ja jag hoppas han gjorde illa sig!

Emma ...som du skriver så att jag uppfattar det som att "småkillarna" av misstag cyklar in i din fars bil,
 de tolkade jag som att de va barn som gjorde det av misstag å sen blev rädda å drog, att då önska dom diverse
skador tyckte ja va illa... om de nu va så att grabbarna gjorde de me flit så va de självklart inte okej och då
hade inte heller ja uppskattat det! va de en olycka så är människovärdet högre än de materiella värdet för mig,
men vi e alla olika... hoppas att de löser sig!...
 
Nils.... människovärdet är större än det materiella ?
Ursäkta men ingen har sagt emot det. Man behöver inte tycka synd om alla. Det är inte synd om dem.
Det är precis den låtgå mentaliteten som förstör deras egna liv o andras liv. De är blixtsnabba på att ta
till sig det ansvarslösa tänkandet och går genom livet på fel väg i tron att de kan göra vad de vill.O så
säger de..jag klottar för det finns inget o göra, bränner ner skolan o rånar pensionärer för det är synd om mig,
det är samhällets fel. De måste lära sig gränser och att ta ansvar för vad de gör. Inte att man säger såja du bor
 i ett "utsatt" område och det är synd om dig. De smet på pga dålig uppfostran. Man blir ju lack när de smiter,
det måste du förstå..Om nån repar upp eller bucklar din Corolla från förra årtusendet så kan du ta en pensel o
faluröd färg o fxa det o ingen ser skillnad..men det här va en ny fin bil Godnatt


 emma ...du e ju synsk ju nils! du va inte där(antar jag) ändå vet du att dom gjorde de me flit,inte drog av rädsla
 utan av rent satyg för att dom va invandrare å bor i gettot, du vet att dom på fritiden enbart sysslar me
kriminalitet å dessutom vet du att dom har fått en dålig uppfostran!
bland dom människorna ja känner till, så e du nog den som har flest fördommar! inte alla som skruvar
 loss ratten på en gammal rutten bil när han e på  besök i botkyrka men de e klart där bor de ju bara gangsters
hahahah
nä ett tu tre känn dig bort trollad, du e PINSAM!

att veta att detta e en "vuxen" person som har stort inflytande på ungdommarna i sin kommun,där han lär unga människor att ha liknande värderingar  som  sig själv ,känns läskit!
hur ska de gå i framtiden ??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0