ett djupt kvälls inlägg...

varför e världen så förbannat utseende fixerad?
va fasen om ja får välja så vill ja väl hellre ha folk omkring mig som e snälla ärliga å glada å har nått innanför pannbenet!
ja skiter väl i hur folk ser ut...nu menar ja ju inte att vackra människor(?) är otrevliga korkade å oärliga

ja e en tjej som man på ett fint sett omtalar som en tjej me  några kilon för mycket *skratt vilen försköning* :)
asså helt ärligt ja skulle behöva tappa en hel del kilon för att vara okej i samhällets förbannade idial!
men ja trivs bra me mig själv (inte alltid dock) men eftersom att ja inte direkt jobbar på en förändring så har ja ju heller ingen rätt att gnälla,så ja e nöjd...:) 
ja e aktiv å alltid me ja älskar å aktivera mig.. ja e inte den som gör frivarvarv i brändboll,inte den som rusar gärnet i fotboll osv men ja e alltid me när tillfället finns..ja älskar att umgås me mina vänner, festa å dra på galna upptåg...
ja e nästan alltid glad sprallig å jag finns alltid för mina vänner å även för dom ja inte känner så väl..
ja sköter mitt jobb å inte rädd för att ta i eller göra skitjobbet!
ja e sjukt social å trivs när de e fullt ös,å när ja får lära känna nya människor..
ja ser mig själv som kärleksfull å givmild,
ja försöker att alltid uppmuntra folk å se folks positiva sidor(alla behöver ju positiv pepp!:)
ja vet att folk i min närhet har respekt för mig för den ja e,  å ser mig som en fin människa, ofta får ja höra att folk inte tänker på min vikt eftersom att ja e som ja e (kan ju förvisso va sånt dom säger för att vara snälla va vet jag?)
de ja vill komma fram till är att ja inte fattar varför folk dömmer mig,folk som inte känner dömmer mig efter min vikt!
fatta va man går miste om när man dömmer folk från utsidan!!
å nu pratar ja absolut inte om att folk går miste om mig utan alla underbara människor där ute som inte följer normalitetens linjer... fy satyg va tråkit om alla skulle vara lika dana!!
nä öppna ögonen å hjärtat där ute å va inte så jävla innanför ramarna!!!
kram på er!

Kommentarer
Postat av: Annso

Ååh vännen !!



Jag förstår precis hur du tänker. Tyvärr är samhället helt snevridet när det gäller utseéndet. Även mina småtjejer här hemma går och grämer sig över vikt och frisyrer,kläder och skor. Jag hoppas att deras generation lär sig att insidan är viktigare.



Många kramar.

2009-08-07 @ 10:31:46
URL: http://barajagochmitt.blogg.se/
Postat av: Jenny

Såååå bra skrivit vännen !!! Du är en av få som jag känner som verkligen är du och ingen annan ! Du är ärlig, rak, hänsynsfull, snäll, social, rolig och allt annat som finns som gör det till den du är ! Jag skulle inte vilja ha dej på något annat sätt än hur du är idag, du är helt perfekt exakt så som du är !!! Kraaam på dej !!!

2009-08-07 @ 14:07:18
URL: http://fitforababy.blogg.se/
Postat av: TOBBE

Tack ska du ha :)

2009-08-08 @ 00:43:56
URL: http://veteran.blogg.se/
Postat av: TOBBE

30 är något man inte vill fylla nu på ett tag :D

2009-08-08 @ 01:19:51
URL: http://veteran.blogg.se/
Postat av: Helena

så jävla rätt!

2009-08-08 @ 14:19:06
URL: http://eskaton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0