tisdag....mmmm ledig dag

idag har jag haft en mycket slapp å skön dag :)
jag vaknade till ett fantastiskt väder å gick direkt ut å satte mig på balkongen,
ja behöver verkligen den här solen! dax att ladda batterierna:)
mår så otroligt bra av solen, ja fattar igentligen inte va jag gör i sverige:) fast de e klart sverige e ju fantastiskt!
men  men åh va ja skulle vilja bo i ett land med fler soldagar!!
ja gillar iofs att vi har 4 olika årstider men dom kunde väl ändras över en natt eller två nu er ju lixom typ
vinter en månad me minusgrader å snö...helt ok mysigt när snön knarrar under fötterna å snön gör de ljusare..
3 månader snusk följer efter vintern då de e slaskit å snuskit,blött å kallt å mörkt...varmt ena dan sen snöar det i en dag å sen blir de varmt igen å slaskit, man kastas mellan hopp å förtvivlan, å blir världsmästare på att  plocka fram å tillbax vinterjackan å vinterskorna:)...
våren kommer å man blir lycklig:) man kan njuta av värmen å ljusare å längre dagar, naturen börjar leva igen å allt blir så vackert (bortsätt från snorig näsa å rinnande ögon:)
våren går över i  sommar  utan att man knappast hänger med... värme, sol, bad, grillkvällar å trevliga kompis häng:)
allt e så mycket lättare på sommarn!!! stort pluss e ju att man dessutom får ta sig fram på 2 hjul:) yey
sen kommer  några månader av ganska trevlig tid som inte e riktigt sommar men ändå inte höst.. de e ganska varmt å äpplen å sånt bör plockas från träden.. mmm äppelpaj!
sen kommer ju den vackra hösten  hela ens värld består av massa vackra fantastiska färger, tom när alla löv faller till marken e de vackert... den där härliga känslan av att gå runt å sparka bland dom torra färglada löven:)
men sen en dag kommer regnet å blåsten sverige förvandlas till en blöt-gråbrun-gegga ... ja hatar den här tiden på året, de e inte varmt å inte kallt bara blött å ruggit å tråkit å de e HELT OMÖJLIGT att klä sig!!!
sen e de vinter igen.......

haha undrar hur fasen ja hamnade här?? ja höll ju på att berätta om min dag:) ärsh de e väl typ lika spännande:)

Emma  å Emelie kom i alla fall å hälsade på mig idag KUL! Emelie har blitt så stor så himla söt! Emma e ju oxå söt men de har hon ju alltid vart:) så kul å se henne me lilltjejen helt otroligt att hon har blivit mamma! min lilla emma:)
men asså Emelie e så lyckligt lottad, vilka fina föräldrar hon har! hon kommer ALDRIG sakna något!

på kvällen har jag vart på credo,ojojoj vilka högljudda å livliga diskussioner :)
tack för de det va kul... roligt oxå att camilla å moa titta in hoppas att dom fortsätter med det:)
nä dax att bli ett me kudden... ha de:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0