hänsynslösa människa

de verkar som att de har vart en riktigt olycks helg!
först va de ju den hemska moppeolyckan igår...om ja har förstått de hela rätt så går de ganska bra för grabbarna,
men tyvärr e de tydligen inte lika stabilt för tjejen :( lider me hennes familj å vänner! hoppas att allt ordnar sig!

en olycka kommer sällan ensam heter det ju, å de verkar ju korrekt dessvärre....
en 15 årig tullinge tjej miste livet under helgen.
de snackas å ryktas mycket mycket om hurvida hon tog sitt liv eller om de va en olycka...
återigen lider jag me familj å vänner( dessvärre verkar vännerna vara ganska gemensamma i olycka ett å två sy fy fasen stackars ungdommar !!!!

jag å en go vän diskuterade igår varför man blir så nyfiken å "gärna vill känna folk" som drabbas av olyckor
självklart berörs man ju mer eller på ett annat sätt  om de händer saker på "hemmafront" å ännu mer om man känner "offret" ja tror att många känner att man måste känna för att de ska va okej att bry sig å vara ledsen osv ...
ja e inget undantag!
jag gillar å ha koll,får oftast veta saker som händer...kanske e de av nyfikenhet kanske e de för att ja e "bra på" att samla information,hur som hellst så tycker ja att de e ok att va nyfiken å att folk vill veta va som händer men de e viktigt att göra de på rätt sätt ! de e livsfarligt att börja trampa på ömma tår hos folk i sorg
(tro mig ja vet hur de känns,många va sjukt osmidiga när min pappa dog... fast de va nästan värre me folk som bara gick förbi)
mina erfarenheter säger att de e bra att fråga,många vill å behöver prata... men inte alla de e de som gör de hela knepit...fast ja skulle vilja påstå att de e bättre att fråga en gång för mycket än e gång för lite om nån behöver prata osv,de gäller bara att vara lyhörd eftersom att de inte finns nå facit
men en regel finns det :  MAN DRIVER INTE,ELLER GÖR SIG LUSTIG ÖVER FOLKS SORG  ja skulle vilja hävda att de e helt förbjudet!! folk som gör det har stora problem !!!och är .... ja dåliga människr faktiskt...
såg de här, å höll på att kräkas, har valt att inte visa namn å bilder, dels för att många redan vet å dels för ja hoppas att vederbörande redan skäms!
ja säger bara r.i.p



Kommentarer
Postat av: Helena

:(

2009-04-05 @ 21:55:16
URL: http://eskaton.blogg.se/
Postat av: Annso

Usch vad hemskt. Känns dock som om Tullinge drabbas av sånt här med jämna mellanrum. :(



Det där med att vilja känna den som är drabbad är nog rätt som du skriver. Jag är sån att jag blir ledsen när det händer saker och då är det mer legitimt att vara ledsen om man känner den som det har hänt.



Ska förresten till Söder idag, jobbar du ? ;)

2009-04-06 @ 08:05:42
URL: http://barajagochmitt.blogg.se/
Postat av: Emma "Miss Perfect"

Det där är så jävla hemskt :S



näe jag kommer att bli utkastad för ska driva haha :P

kram

2009-04-06 @ 10:25:17
URL: http://emmsanatpea.blogg.se/
Postat av: emma

tack för att du tar upp det i din blogg. du ska se kommentarerna vi har över hela bloggen nu, dem är vidriga!

2009-04-08 @ 11:29:57
URL: http://emmaochelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0