mina små knep :)

 
ja får ofta frågor som: hur gör du? hur äter du?hur tränar du? va har du för knep, kan du hjälpa mig?
kan du ge tips å råd? vilka mål har du? hur gör du för att blli av med sötsuget?
hur pallar du å träna så ofta?
osv....
 
ja vill börja med att säga att jag är på ingget sett kunnig på dessa områden utan ja kan bara skriva från mina erfarenheter å från mitt hjärrta.
alla människor är å fungerar olika, de som funkar för mig kommer inte funka för alla andra!
 
* ja tror att det absolut viktigaste är att verkligen VILJA!
utan viljan kommer de inte funka, å DU måste vilja ändra DIG för DIN skull å inte för nån annan
ja tror att de e 1000gånger lättare när man verkligen har bestämt sig, så e de i alla fall för mig :)
har ja bestämt migg så har jag!
 
* sen tror jag att man behöver HJÄLP om man inte själv har väldigt mycke egen kunskap
ja hade aldrig klarat mig utan den hjälp ja fått av sarah!
 
* de underlättar defenitivt om man har STÖD!
jag har fantastiskt stöd från familj,vänner,jobbet å folk på byn :)
det styrker mig väldigt mycket med all pepp som jag får å de styrker mig att kämpa vidare!
 
*utan DRÖMMAR Å MÅL tror ja inte att man når speciellt långt!
jag har flera storaa mål, både sånna som ja SKA nå och sånna "drömmål"
på vägen har jag massor av småmål, de gäller bara att inte bli ledsen om man bommar ett mål!
man får resa sig å fortsätta framåt - gör man det så når man målet förr eller senare :)
*för mig är deet jätteviktigt att hela tiden FÖRÄNDRAS, UTVÄCKLAS, å UTMANAS
tror att de har å göra med att jag e tävlingsmänniska?!
ja gör inga stora förändrringar men de händer att ja  plockar bort  nått ur kosten å ökar nått annat,
prövar olika tträningssätt... just nu denna vecka e tanken att gymma som vanligt men sen åka hem ett tåg senare å använda dom 30 minutrarna till nån form av konditionsträning,
detta kan man säga e en fortsättning  på ddom seenaste veckornas "tvångs"prommenad från stationen :)
de har funkat i helgen utan problem men vi får väl se hur de går nu i veckan när ja e trött å hungrig efter jobbet..
ja kör ofta extrasett på maskinerna för att grisa på me vikter allt för å se hur mycke ja pallar :)
 
*man måste ha lite jävlar anamma å va lite knäpp!!
ni ska inte tro att jag e speciell å inte drabbas av sötsug eller att jag e trött å inte orkar träna!
OOOOH NEJ!
de handlar om att bestämma sig å inte vika en tum!!
ja slarvar me kosten ibland! men ja slarvar "smart" ja skär i en hel gurka i salladen istället för en halv
eller tar 2 tomater i stället för en, alternativt så skär ja ihop en liten fruktsallad å känner mig busig till tusen :)
å gott folk ja tuggar tuggummi typ jämt! en påse om dan ungefär faktiskt, så om ni undrar vilka muskler ja tränar mest så e de me stor sannorlikhet käkarna :)
ja kan va trött som fan efter jobbet å ja kan göra riktiga skitpass på gymmet men JA GÅR DIT!
allt handlar om att INTE börja fuska! för mig e sånt döden, om ja börjar fuska då e ja körd!
 
* HITTA NÅTT SOM FUNKAR! de har ja gjort - de funkar för mig! å de e de viktigaste
DU måste hitta din stajl!
de kvittar väl hur man gör så länge man lyckas, vissa dricker soppa andra lägger sig under kniven,
de e upp till var å en -vi e alla olika!
huvudsaken e att man e stolt över sig själv åatt man står för det man gör!
och att man vill förändras!
för mig e soppdieter rent bullshit! jag behövde förändra min livsstil å lära mig äta å leva sunt!
hade säkert gått ner fortare me soppa men va hade de spelat för roll om ja inte lärt mig något på vägen??
ja har blivit erbjuden både soppdieter å operation men för mig har det alltid vart enkelt
-man måste ändra sina livsvanor för att nå förändring! -
skillnaden mellen då å nu är viljan...
jag står fortfarande fast vid att ja kanske lägger mig under kniven i framtiden men inte som genväg
utan i så fall för att fixa sånt som ja inte kan lösa me kost å träning, så som tex överskottshud...
inga beslut e gjorda, den som lever får se... :)
 
hoppas att detta gav lite svar på era frågor! å lycka till med allt va ni tar er för
FUCK LAGOM, ALDRIG VILAA!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0