inget e enkelt men du kan påverka hur svårt de ska va...

nu va de några dagar sen ja bloggade igen....

de e svårt att skriva på beställning å ibland infinner sig nån form av skrivkramp lixom!

det är oxå lite läskit att bllotta sig själv på det sättet jag gör, men de känns som att de ger mig mer än va de e läskigt :)
skriva har alltid vart ett sett för mig att samla mina egna tankar å känslor å just nu är de oxå ett sätt för att
hålla fokus, ett sett att påminna mig själv om mitt mål .
 
min vecka - som numera strecker sig från fredag till fredag :) -
har vart helt okej!
helgen va kanske inte den mest träningsrika å mest kostvänliga :) men de e ju inte var dag ens syster gifter sig :)
måndag-torsdag har jag tränat stenhårt varje dag, har spottat fram nya pb`n  å de som satt skönast va ju 130kg benpress i måndags :)
att tävla me mig själv e mitt sätt att hålla fokus å oxå mitt sett att inte tappa intresset
ja vet att många fortfarande hävdar att ja tränar för hårt å för tungt men ska ja va helt ärlig så rör de mig inte i ryggen! ja kör mitt rejs å ja gör de ja måste för min skull!
ja tycker att de e så förbannat sjukt kul att kriga på gymmet å ja älskar känslan av att bli starkare!!
 
kosten funkar extremt bra just nu, de sötsuget ja hade efter helgen då ja åt en del gosaker
e faktiskt som bortblåst igen :)
ja äter inte jättemycket i mitt första mål vid 13 tiden (150g kassler å 200g grönsaker typ) å sen står jag mig på det tills ja kommer hem å maten e klar vid 23-23.30 tiden
å då äter jag i lugn å ro betydligt mer ( ca ½dl ris, 150g kyckling å 400-500g grönsaker ) ju hungrigare jag är desto mer gurka skär jag upp till måltiden då ja älskar känslan av att få äta men sammtidigt inte vill ha kallorierna :)
ett par timmar senare äter jag åter igen gurka,tomat å avocado
för framtiden anar jag att jag blir en sån som kommer anamma periodisk fasta hehe men de får tiden utvisa!
 
under veckan har oxå sömnen funkat väldigt bra (bortsett från helgen) men ja har i allafall vart isäng senast 03
har förvisso inte alltid somnat direkt eftersom ja 9 av 10 nätter har träningsvärk i en eller 2000 muskler :) men huvudsaken e att ja inte sitter uppe till 5-6 !!
 
i morse -läs runt 13 :) - vägde jag in å såg till min glädje att 2 kg lämnat mig !!!
så denna vecka startar på -34kg
 de känns förjävla bra om ja ska vara helt ärlig!!
de finns fortfarande dom som uttalar sig -låt oss kalla det- ovetandes.
att allt skulle vara så lätt för mig, att jag inte har haft några motgångar eftersom jag varje vecka har tappat i vikt
att jag har det så lätt med kosten osv...
ingenting är helt enkelt och absolut INGET kommer gratis!!
ja jag har haft sinnessjukt tur att få hjälp av sarah som lyckas locka fram vilja å ispiration!
hon har oxå lyckas snickra ihop en kostplan som passar mig väldigt väl,!!
hon har lagt extremt bra grund för mig att lyckas å hon peppar mig till max då ja behöver det,
men jobbet de gör jag å ingen annan!
jag fokuserar varje dag på målen jag har å går varje dag förbi både lösgodis å nötter
10-15-30 gånger om dan, nästan varje kväll står jag å packar skåpet med bullar,munkar , å BRÖD
kan avslöja att i de skåpet luktar det förädiskt gott!!!
detta e lockelser jag aldrig tidigare kunnat motstå, men idag har jag andra mål!
ja trycker i 2 tuggummin å gör mitt jobb :)
 
förr i tiden bangade ja heller väldigt sällan på fikor,luncher,middaggar, utgångar osv
idag är  känslan att de kostar mer än de smakar!! ja gör sånt vid speciella tillfällen å då släpper jag oftaast
hela tänket å unnar mig å mår bra...
 
visst de e sant att jag kanske inte haft nån direkt motgång då jag hela tiden tappat kilon
men innan man säger att ja haft de enkelt så bör man oxå veta vad som ligger bakom det!!
ja vet att de blir svårare å svårare ju mindre man blir vilket gör att ja oxå sätter högre krav på mig själv!
ja gymmar hårdare å hellst varje dag, dom dagar ja inte hinner till gymmet knatar jag ca 1½ timme utöver mina obligatoriska minimum 10.000 steg/dag
denna vecka -tack vare carinas utmaning :) - har jag oxå varje dag gått hem från tåget
vilket går fortare å fortare haha allt e en tävling! :)
sedan några veckor tillbaka är mozarellan helt borta på vardagarna de är numera en lyx på helgen
för många lever jag just nu ett ganska "tråkigt" liv  men de känns okej, ja lever så nu kort å gott för att kunna leva som ja vill sen!
 
ja säger inte att ja e bättre än någon annan  eller på nått sett speciell utan ja säger bara att dom som tror att de e enkelt har så jävla fel!
 
 
nu ere dax för dagenns sista mål å sen ska ja sova!!!
va snällla mot varandra å löm inte att de e förbannat mycke roligare att ge positiv energi än neggativ!
du mår 1000 gånger bättre av att vara snäll å din omgivning kommer att behandla dig så mycke bättre!
man får tillbaka mer elakheter om man e elak än godhet om man själv är god,
men e man själv god så mår man fan så mycke bättre redan från början lixom
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0